mandag 25. mars 2013

SØTE OG SUNNE HAVRETOPPER med blåbær

Stadig fyser jeg på noe søtt, men nå har det vært for mange utskeielser og for lite trening. Buksene har blitt for trange, så nå er det skjerpings. Jeg har ofte to av mine favoritt bær liggende. Banan og blåbær. Jeg blandet de med favoritt grynet og favoritt barken og vips så fikk jeg noen søte og sunne kjeks. Fine til å døyve sukkersuget. Til dere som liker dietter, dette er lavkarbokjeks.

2 bananer
2 dl havregryn
1 ts kanel
100 gram blåbær


  • Modne gule bananer legges i en bakebolle.
  • Mos de med en gaffel. 

  • Tilsett havregryn og bland sammen.

  • Tilsett kanel og rør godt sammen.


  •  Tilsett blåbær og vend de forsiktig rundt i røren.


  • Form de med en spiseskje/hendene til små kuler og sett de på et bakepapirkledd stekeplate.


  • Stekes på varmluft 200 grader i ca 15 min, spises kalde.
Disse er også gode: Havre og kokostopper

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar